KDKINFO Sp. z o.o. - Lider braży szkoleniowej

Kompetentni | Doświadczeni | Kreatywni

  

Zarządzanie zespołem, organizacja pracy własnej i innych z elementami efektywnego prowadzenia spotkań

13 - 14 lutego 2014r, Warszawa, Centrum

Kluczem do sukcesu lidera jest umiejętność zmieniania zastanych okoliczności, a nie wykorzystanie formalnej władzy i nowego tytułu.

Kenneth Blanchard

 

Szkolenie skierowane jest do menedżerów oraz osób zarządzania posiadających doświadczenie w kierowaniu zespołem. Inwestowanie w ludzi to często najbardziej efektywna metoda uzyskiwania wzrostu dochodów firmy. Zarówno badania, jak i praktyka wskazują, że coraz częściej kompetencje zawodowe nie ograniczają się do wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a uzupełnione są o umiejętności psychologiczne. W codziennej pracy menedżera, a zwłaszcza w sytuacjach trudnych, pełnych napięć nabierają one szczególnego znaczenia. W firmie nowoczesnej posiadanie tych właśnie umiejętności zapewnia osiągnięcie sukcesu zawodowego.

Uczestnictwo w warsztatach umożliwi realizację następujących celów:

    • Diagnozę własnego potencjału menedżerskiego,
    • Pogłębienie wiedzy komunikacyjnej,
    • Zwiększenie skuteczności menedżerskich poprzez szerszy dobór narzędzi oraz świadomości własnego potencjału komunikacyjnego,
    • Poprawę organizacji pracy własnej,
    • Poprawę organizacji pracy podwładnych i osób współpracujących,
    • Przećwiczenie technik delegowania i egzekwowania poleceń,
    • Przećwiczenie umiejętności praktycznych z zakresu prowadzenia rozmów i spotkań z pracownikami,
    • Poprawę umiejętności wywierania wpływu,
    • Unikania błędów komunikacyjnych,
    • Zwiększenie umiejętności budowania w sposób świadomy własnego wizerunku,
    • Analizę najsilniejszych stron oraz obszarów do poprawy.

 

Program

 

  1. Lider, Przywódca, Menedzer:
    • Realizm i odwaga
    • Wolność a odpowiedzialność, czyli nie zakuwaj się sam w kajdany
    • Siła zaangażowania
    • Strategia czy działanie
    • Siła lenistwa
    • Identyfikacja zadań lidera w organizacji
    • Zasady skutecznego komunikowania się przywódcy
    • Style kierowania (autodiagnoza, dopasowanie do typów pracowników)
    • Jak skutecznie budować autorytet w zespole
  2. Jak wykorzystać władzę dla wzrostu efektywności?:
    • Czym jest władza?
    • Paradygmaty sukcesu współczesnego menedżera
    • Role i modele przywódcze
    • Style kierowania
    • Tajemnice i sztuka motywowania
    • Kierowanie bezpośrednie a kierowanie pośrednie
    • Znaczenie ról: przywódca, lider i kierownik
    • Rola podległych kierowników w realizacji strategii jednostki
    • Zakłócenia procesu komunikacji pomiędzy szczeblami organizacji
    • Optymalizacja procesów w kierowaniu pośrednim
    • Budowanie relacji z pracownikami podległych kierowników (optymalny zakres działań)
    • Budowanie poczucia wspólnych celów w całej jednostce organizacyjnej
    • Metody rozwijania kompetencji podległych kierowników
  3. Socjotechnika czy skuteczność – komunikacja w przywództwie:
    • Techniki skutecznego porozumiewania się
    • Komunikacja zarządcza
    • Bariery komunikacyjne
    • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  4. Sztuka słowa:
    • rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny
    • kultura dyskusji, wypowiedzi
    • język rozmówcy
    • wykorzystanie walorów językowych
    • tempo, intonacja, siła, akcentowanie
    • jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia
    • Sztuka aktywnego słuchania
    • kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
    • Jak prawić i przyjmować komplementy
  5. Sztuka gestu – komunikacja niewerbalna:
    • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
    • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
    • Jak uniknąć gafy – cmok nonsens i gesty kulturowe
    • Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
    • Gesty i ich znaczenie w innych krajach
  6. Budowanie i kierowanie zespołem:
    • Grupa czy zespół
    • Etapy tworzenia zespołu
    • Typy zachowań w zespole
    • Role zespołowe
    • Cechy efektywnego zespołu
    • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Cykle pracy zespołowej (inicjatywa, tworzenie alternatywnych rozwiązań, koordynacja, realizacja)
    • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
    • Koncepcja stylów zarządzania
    • Zarządzanie przez cele
    • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
    • Delegowanie i rozliczanie zadań
    • Organizacja pracy zespołowej: Jak zarządzać priorytetami? Jak umiejętnie i efektywnie rozdzielać zadania w zespole?
    • Zadania zespołowe – cykl życia ról zespołowych czyli jak zarządzać gwiazdami
    • Rozwój zespołu
    • Cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów
    • Znaczenie wspólnoty celów, przepływu informacji, elastyczności, jasnych oczekiwań, umiejętności rozwiązywania konfliktów dla efektywności zespołu
  7. Systemy i techniki motywowania pracowników:
    • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
    • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
    • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne?
    • dostosowanie technik do potrzeb pracownika
    • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
    • Motywacyjne porozumiewanie się
    • Motywująca krytyka
    • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
    • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
    • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników
  8. Umiejętność odpowiedniego delegowania obowiązków w zespole:
    • delegowanie zadań pracownikom:
      • jak i kiedy delegować zadania?
      • przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
      • ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
      • elementy blokujące delegowanie zadań
    • techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
    • monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników
  9. Znaczenie czasu w pracy:
    • Czas jako źródło sukcesu lub porażki
    • Indywidualne znaczenie czasu
    • Sporządzanie budżetu czasu - na co zużywamy nasz czas?
    • Diagnozowanie tzw. „złodziei czasu”
    • Własny katalog "pożeraczy" czasu i sposoby "oswajania" ich
  10. Planowanie pracy swojej i podwładnych:
    • Inni ludzie jako „złodzieje czasu”:
      • przykłady sytuacji, w których inne osoby nie szanują naszego czasu
      • propozycje sposobów radzenia sobie z takimi sytuacjami
      • asertywność jako umiejętność konieczna w kontaktach z innymi ludźmi
    • Znaczenie planowania czasu w procesie pracy
    • Rola planowania w zarządzaniu czasem
  11. Organizacja czasu w praktyce:
    • Techniki ustalania priorytetów
    • Formułowanie i definiowanie celów
    • Metody szacowania czasu trwania zadań:
      • Korygowanie standardów estymacji
      • Średnia ważona
      • Ocena eksperta
      • Technika Delhi
    • Zasady delegowania zadań:
      • ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
      • rejestr czasu
      • analiza zadań według zasady Eisenhowera
      • zasada Pareto - praca nad zadaniami przynoszącymi największe korzyści
    • Planowanie:
      • krzywa wydajności i koncentracji - kiedy mogę zdecydować się na twórczą pracę?
      • zasady i techniki planowania
      • Planowanie metodą ALPEN
      • czas faktyczny i prognoza – porównania perspektywiczne
      • metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć
      • pomoce w planowaniu (programy komputerowe, kalendarze, planery)
    • Kontrola:
      • kontrola przebiegu pracy
      • kontrola osiągniętych celów
      • przegląd i ocena dnia (samokontrola)
  12. Organizacja spotkań:
    • Zasady organizowania efektywnych spotkań
    • Ustalanie zakresu merytorycznego spotkań
    • Role grupowe podczas spotkań
    • Standardy organizowania spotkań
    • Zarządzanie spotkaniem
  13. Skuteczne komunikowanie się z osobami o różnych typach osobowości:
    • Rozpoznawanie typów osobowościowych pracowników
    • Tworzenie skutecznych zespołów wykorzystujących synergię osobowości pracowników
    • Świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości
    • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań
    • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
    • Efektywne wywieranie wpływu i zarządzanie osobami o różnych typach osobowości

Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS
Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.

Miejsce szkolenia / konferencji


Warszawa, Centrum

Mapa dojazdu



Koszt uczestnictwa

Dotyczy zgłoszenia jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania.

1390 zł + 23% VAT

Zapytaj o dodatkowe informacje


Specjaliści ds. szkoleń działu Kompetencje Osobiste:


Aneta Korczak
tel. 22 379 23 18
aneta.korczak@kdkinfo.com.pl


Proszę o przesłanie na mój adres e-mail dodatkowych informacji na temat szkolenia:
Zarządzanie zespołem, organizacja pracy własnej i innych z elementami efektywnego prowadzenia spotkań


Firma organizująca

KDK Info Sp. z o. o.
ul. Mokotowska 14, piętro IV
00-561 Warszawa
kdkinfo@kdkinfo.com.pl